A Tri Gatu klasszikus és kortárs indiai tánccsoport és műhely 2013-ban jött létre Cserepes Panni vezetésével.
A táncok alapja egy dél-indiai klasszikus stílus, a tamil bharatanátjam. Ez a legősibb az indiai tánc stílusok közül, valószínűleg azért, mert a tamil lakosok törzsi táncából alakult ki. Egyrészt a dél-indiai népek közösségi drámajátékból, másrészt istenekről szóló templomi táncból, mely a XII-XIII. században élte fénykorát. A bharatanátjam technikája két részből tevődik össze: tiszta táncból és abhinajából. A tiszta tánc bonyolult lépéskombinációkra, virtuóz ritmusképleteket követő lábtechnikára épül. A lépéseket a szem, fej, kar, kézfej és láb mozgatásának összhangja teremti meg. Az abhinaja fontos elemei az arcjáték, a színészi játék és a szimbolikus kézjelrendszer (mudrák), melyek a táncban konkrét jelentésekkel ruházzák fel a tiszta táncformát, így azok történetmesélésre is alkalmasak.

Ezen kívül még más, különböző mozgás- és táncformát - indiai klasszikus és folk (radzsasztáni, odissi, kathak), hastánc, kalaripayattu, harcművészeti és kortárs tánc (pl. limon technika) elemeket – kombinálva születik meg a Trigatu mozgásrendszere.  A darabok eszköztára, stílusa folyamatosan formálódik, az alkotás folyamatában a darabok változnak, tökéletesednek. A koreográfus számára alapvető a nyitottság újabb irányzatok felé, hogy azokból merítve más, izgalmas minták és színek születhessenek. Az előadások megszületésének folyamatában a közös kísérletezésnek és műhelymunkának is jelentős szerepe van.

A Trigatu célkitűzése, az indiai és az európai tánc stílusok összeolvasztása, hogy az indiai kultúra (mondavilág, filozófia, formavilág) a hétköznapi európai emberhez, és a fiatalokhoz is érthető és hozzáférhető formában eljusson. A koreográfiákban holisztikus egységbe fűzve jelennek meg a keleti és európai kultúrák különbözőségei és hasonlóságai.
A társulat célja, hogy a táncos az előadás alatt megnyissa a nézőt, összeköthesse őt tiszta és őszinte legbensőjével, segítse őt az önismereti úton. Az extázis élménye, a tánc, mint meditáció is eszköze ennek a kommunikációnak tánc-táncos és néző között.  Az indiai tánc erre tökéletes forma, hiszen istenekről szóló templomi táncokból és közösségi, népi drámajátékból táplálkozik. A Trigatu előadása, a keleti bölcsességeket és táncművészetet átszűri a mai európai formai világon és gondolatiságon így alkotva egységet a nyugati eszmeiséggel. 

 

igyvolt